김승원, 김용민, 박균택, 박은정, 이성윤, 전현희 의원! 의정활동에 노고가 많으십니다.
세기의 헤프닝이라고 부를 수 있는 오늘 청문회를 보고 도저히 묵과할 수 없어 주권자인 국민의 한 사람으로서 채상병 청문회에 대하여 공개적으로 묻습니다.
국회의원이자 법조인인 귀 의원들께 본 국민은 먼저 다음과 같은 사실을 고발합니다.
요즘 영웅대접을 받는 박정훈대령이 불법하게 수사하였습니다.
해병대수사단을 지휘하여 고 채상병 사건을 수사한 박정훈 대령의 구체적인 수사권한(이하 박정훈팀)을 살펴보면 군검사의 지휘를 받는 검시처분권한 외에 이첩의무 발생을 인지하는 순간까지의 기초조사만을 할 수 있습니다.
형사책임을 가리는 재판을 위한 수사에서 입건전 조사란 수사 개시 여부를 결정하기 위한 조사로서 사실관계의 확인 등 필요한 것을 조사하는 것입니다.
이 입건전조사를 하려면 소속부대장에게 보고하고 그 지휘를 받아야 합니다. 민간경찰의 경우 입건전 조사를 하게 되면 조사착수보고서와 착수지휘서가 생산되며, 수사에 (정식으로) 착수하면서 범죄인지서를 작성해야 하고 피조사자를 피의자로 호칭합니다.
위와 같이 입건과 입건전 조사는 빛과 그림자처럼 불가분 관계입니다. 2021년 군사법원법 개정으로 세 유형의 범죄가 관할에서 배제되었으므로 입건전조사는 경북경찰청의 고유권한입니다.
이 사건에서 박정훈팀과 경북경찰청 모두가 입건전조사권자가 돼 피조사자들은 2차례에 걸쳐 기억의 소환을 강제당하는 인권침해와 수사의 비효율을 초래하였습니다.
법령 그 어디를 들여다 봐도 박정훈팀에게는 검시처분권한과 기초조사 외, 입건전조사 권한에 관한 근거규정을 발견할 수 없습니다. 이 형해화된 권한을 수사권이라고 한다면 그 수사권으로 박정훈팀은 해서는 안될 불법한 입건전 조사를 자행했습니다. 그 사건부 번호가 ‘23-153’ 입니다. 박정훈팀은 불법으로 90여 명의 사건관계인들을 소환조사하였고 그 과정에서 987쪽+140쪽(보강수사)=1,127쪽의 불법과실을 생산했습니다.
불법수사한 자를 감싸는 것도 모자라 장물인지도 모르고 귀 의원들이 시비를 가리고 있으니 주권자로서 지적하지 않을 수 없습니다.
인지통보서상 인지에 대해서는 아래 링크를 참고해 주시기 바랍니다.
https://cafe.naver.com/agorahub/115
https://cafe.naver.com/agorahub/20
요즘 MAD(Maladjustive Adaptation Disorder, 부적응증)라는 신조어가 만들어졌습니다.
다름아닌 2021년 군사법원법 개정이 필요로 하는 인지적분화의 세례를 겪지 못한 사람이 보여주는 증상입니다. 이 증상의 특징은 자각증상이 없는 점입니다.
전파낭비와 혈세를 낭비하면서도 그것을 자각하지 못하는 귀 의원들에게 주권자로서 엄중하게 답변할 의무를 고지드리니 공개적 답변을 해 주시기를 요구합니다.
2024. 6. 21.
소시민.
Honorable Members of the National Assembly, Kim Seung-won, Kim Yong-min, Park Gyu-taek, Park Eun-jeong, Lee Sung-yoon, and Jeon Hyeon-hee,
Thank you for your hard work in legislative activities.
Today's confirmation hearing, which can be called a century's happening, cannot be overlooked as a sovereign citizen.
As a citizen of this country, I publicly question the confirmation hearing of Prosecutor Chae Sang-byeong.
As a legislator and legal expert, I first accuse the following facts to you, honorable members:
Colonel Park Jung-hoon, who is currently receiving heroic treatment, conducted investigations illegally.
Looking into the specific investigative authority of Colonel Park Jung-hoon's investigation team, who led the Marine Corps Investigation Unit in investigating the former Colonel Chae Sang-byeong case, they can only conduct basic inquiries until they become aware of the obligation to refer to the military prosecutor for command, aside from the authority to issue investigative dispositions.
Pre-trial investigations in criminal accountability investigations involve examining necessary facts to determine whether to initiate an investigation.
To conduct pre-trial investigations, they must report to their unit commander and receive command. In the case of civilian police, initiating a pre-trial investigation produces an investigation start report and a command directive, and once the investigation officially begins, they must draft a criminal investigation report and refer to the suspect as a suspect.
Thus, the decision to initiate an investigation and the pre-trial investigation are inseparable, like light and shadow. Due to the amendment of the Military Court Act in 2021, three types of crimes were excluded from jurisdiction, so pre-trial investigations are the exclusive authority of the Gyeongbuk Provincial Police Agency.
In this case, both Colonel Park Jung-hoon's team and the Gyeongbuk Provincial Police Agency conducted pre-trial investigations, forcing the subjects to recall their memories twice, resulting in human rights violations and inefficiencies in the investigation.
Nowhere in the law can we find justification for Colonel Park Jung-hoon's team to exercise pre-trial investigation authority, apart from the authority to issue investigative dispositions and conduct basic inquiries. If we call this usurped authority investigative authority, Colonel Park Jung-hoon's team conducted illegal pre-trial investigations. The case number is '23-153'. Illegally, they summoned about 90 individuals related to the case and produced 987 pages + 140 pages (supplementary investigation) of illegal misconduct.
It is not enough to cover up illegal investigations; if honorable members are unaware and argue blindly, as sovereign citizens, I cannot help but point this out.
For clarification on the notice of awareness in the report, please refer to the link below:
https://cafe.naver.com/agorahub/115
https://cafe.naver.com/agorahub/20
Recently, a new term called MAD (Maladjustive Adaptation Disorder) has been coined.
It refers to symptoms displayed by those who have not undergone the baptism of cognitive differentiation needed for the 2021 Military Court Act amendment. The characteristic of this symptom is the absence of self-awareness.
To the honorable members who waste public funds and broadcasting resources without realizing it, I solemnly demand a public response as sovereign citizens.
June 21, 2024.
A Concerned Citizen.
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